Sivu on muuttanut uuteen osoitteeseen

BARCELONA OSA 2

5/03/2011

Ja täältä tulee nyt heti perään kakkospostaus reissusta. Ihana oli kuulla, että täällä on muitakin Barcelonan ja Espanjan totaalifaneja, kuin minä. Tosiaan tuo on yksi niistä kaupungeista, jonne muuttaisin ilomielin. Vieläkin kutittelee selässä ajatus lähteä viimeisenä kouluvuotena tuonne vaihtoon. Mutta nyt näitä kuvia olkaas hyvä!

Päivä 3 (jatkuu):
Illalla käytiin siis katsomassa La Ligaa ja Barcelonan peliä. Oon ollut stadionilla aikaisemminkin, mut tällä kertaa tunnelma oli parempi! Me satuttiin istumaan kunnon fanien vieressä, joten laulu raikasi koko pelin ajan.
Päivä 4:
Sunnuntaina oli taas kaikki kaupat kiinni, mutta onneksi aurinko paistoi. Suunnattiin heti ensimmäiseksi koko perheen voimin eläintarhaan vaikka ei me enää mitään pikkulapsia olla :D haha. Olin sielläkin jo aikaisemmin Teemun kanssa, mutta on siellä aina yhtä hauskaa. Sen jälkeen lähdettiin kävelemään Barri Goticin alueelle ja käytiin syömässä taas vaihteeksi tapaksia. Kannattaa tuollakin käydä kävelemässä, mahtavia rakennuksia ja arkkitehtuuria mm. venetsian kuiskausten sillan sisar löytyy sieltä! Piipahdettiin sen jälkeen vielä paikallisessa Hard Rock Cafessa.
Päivä 5:
Jälleen yksi pyhäpäivä ja kaupat kiinni. Harmittaa sillä yksi ostoskeskus, josta olisi löytynyt esim. forever 21, jäi tämän takia käymättä. Päivä ei ollut ihan yhtä aurinkonen, kuin edelliset, mutta suht lämmin, eikä satanut! Lähdettiin aamulla tyttöporukalla kohti tekstiilimuseota poikien suunnatessa golfkentälle. Käveltiin keskustan pikkukatuja ja löydettiin lopulta kaikki muut alueen museot, paitsi se jota etsittiin. Saatiin lopulta tietää, että se on siirretty ihan lähiaikoina kokonaan muualle ja mun pari vuotta vanha opaskirja neuvoi meitä väärin. Sen jälkeen äiti halusi merimuseoon, joten lähdettiin kohti rantaa. Matkalla käytiin yllätys yllätys tapaksilla ja pikkuisissa käsityöläis/design putiikeissa, jotka olivat auki pyhistä huolimatta. Rannassa odotti myös ulkokirppis, jossa oli myynnissä ihan mahtavia koruja ja pieniä esineitä. Reissun ja vikan illan kruunasi pääsiäispäivällinen eli grillattua lammasta ystäväperheen kera.

Aiai, Espanja kiintiö tältä vuodelta tod.näk. täysi, sillä syksyllä sitten luvassa ainakin Pariisia ja mahdollisesti pari muutakin reissua, joihin palaan myöhemmin. Nyt keskityn rahan hankintaan ja koko kesä meneekin töitä tehdessä. Ehkä ensi vuonna taas Espanjaan, kuten jokaisena kuutena edellisenä vuonnakin :D

xoxo
Casey

Tunnisteet: , ,

3/5/11 21:55 , Blogger eeva kirjoitti...

eikä, ihania kuvia! mäkin haluun ulkomaille ♥

3/5/11 22:16 , Blogger Niina kirjoitti...

Sulla on varmasti ollut ihana loma! :))

3/5/11 22:45 , Blogger Emma kirjoitti...

Tuo Nou Campin meininki on kyllä jotain semmosta mikä täytyy kokee paikan päällä! Satuttiin viime keväänä joukkueen kanssa Barcan viimesen matsin aikaan kaupunkiin ja käytiin katsastamassa sitten tuo peli ja ne mahtavat voittojuhlat! Oli kyllä jalkapallojoukkue tytöille melkonen kokemus. Ihan ei täällä Jyväskylässä (ei edes Suomessa) olla semmoseen meininkiin totuttu. Jopa mun jalkapalloa henkeen ja vereen vihaavasta siskosta löyty sillon pieni futari sisältä:)

3/5/11 23:27 , Blogger Casey kirjoitti...

eeva, mullakaan ei matkakuume hellittänyt kokonaa ton jälkeen :D sitä ois vaan aina kiva reissailla!

Niina, olihan meillä aikas mukavaa :)

Emma, heh, aivan totta! Se kannattaa kyllä käydä tsekkaamassa vaikkei futiksesta edes kauheasti välittäis. Meillä tunnelmaa nosti Messin 50. maali ja muutekin upea voitto. Tälläkin hetkellä barcan peli menossa telkkarista. Kiitos pelaaja poikaystävän, mä saan/joudun katselmaan suhteellisen usein tota pallon potkimista :D Onneks oon urheilutyyppejä itekin!

4/5/11 02:45 , Blogger Lipstick kirjoitti...

Oi vitsi kun tonne pääsis lomailemaan!

4/5/11 09:19 , Blogger Saara kirjoitti...

Oi missä ostoskeskuksessa siellä on forever 21? :)

4/5/11 10:52 , Blogger Casey kirjoitti...

Lipstick, :) suosittelen kyllä!

Saara, La Maquinistassa!! itsekään en tiennyt, kuin vasta vikoina päivinä ja siksi jäi käymättä. Sinne pääsee bussilla ja vissiinkin metrolla. n. 20min keskustasta taksilla :)

4/5/11 10:58 , Anonymous Anonyymi kirjoitti...

heii:-> ja anteeksi, jos sulta on kysytty tätä todella monesti ennenkin! seuraan blogeja vain silloin tällöin, joten en ole ihan varma onko täällä tullut vastausta:-D

no mutta kuitenkin, onko sulla jotakin sukulaisia/perhettä espanjassa tai oletko itse puoliksi espanjalainen tjn, kun vierailet siellä niin usein ja oot tänne laittanut esim paljon espanjalaisten ruokien ohjeita jne!

ja toi raitahuivi on musta ihana:->

4/5/11 10:58 , Anonymous Anonyymi kirjoitti...

ja toi raitahuivi on musta ihana:->

4/5/11 11:19 , Blogger Casey kirjoitti...

Anonyymi, itelläni ei ole mitään espanjalaisjuuria, mutta tuttuja sieltä löytyy :) aikaisemmin löytyi vähän enemmänkin ja ympäri Espanjaa, mutta nyt vain Barcelonasta! Tykkään maasta niin paljon ettei järkeä ja siksi tulee vierailtua aika usein :)

4/5/11 12:07 , Blogger Enni M. kirjoitti...

Espanja on niin ihana maa, olen käynyt siellä syntymästäni lähtien joka vuosi. Viimeksi olin maaliskuussa ja elokuussa menen jo takaisin. Oma perheeni asuu siellä:)

On niin ihana katsella näitä Espanjakuviasi, vaikka vierailenkin aina aurinkorannikolla. Rantamaisemat näyttävät silti aivan samoilta. <3 Barcassaen ole ikinä käynyt, ajanut vaan ohi.

4/5/11 12:50 , Blogger Salla kirjoitti...

Oon joskus miettiny matkustavani Espanjaan VAIN jotta pääsisin kattoon futista ! Barca ollu mun lempparijoukkue aina ja Espanjan maajoukkuettaki oon fanittanu jo vuosia :) Ihan mielettömiä kuvia muutenki, alkaa ihan hirveesti tehdä mieli ulkomaille !

4/5/11 15:18 , Blogger Nina kirjoitti...

Ihanan näköistä :) Mäkin oon nyt espanjalaisten ystävien ansiosta hurahtanut espanjaan, ja haluaisin kovasti sinne. Futismatsi on varmaan niin ihana tuolla paikanpäällä ja parasta totaalifanien vieressä :D Mäkin haluuuun!!

4/5/11 17:16 , Anonymous Anonyymi kirjoitti...

Oliko Barcelonassa Primark ja Topshop? Jos oli niin muistatko tai osaatko sanoa yhtään missä kaduilla ne sijaitsi?

12/7/11 02:26 , Blogger MoGio kirjoitti...

I think there's potatoes , eggs and bacon .. Right ? It looks so damn good :)) And tasty . Tomorrow i'll make it too :P