Sivu on muuttanut uuteen osoitteeseen

hairdresser phobia

8/16/2011

hairdresser phobia

Plaaah, pitäisi taas kesän jäljiltä siistiä omaa tukkaa ja tehdä sille ylipäätänsä jotain. Se on mennyt viime vuosina huonompaan ja huonompaan kuntoon, enkä tiedä mistä syystä. Stressi, kiire yms. vaikuttavat tietysti kaikki, mutta sitä alkaa itekin pikku hiljaa huolestua. Olen kokeillut aika monia hiustuotteita ja nyt ehkä viimeisimmästä kokeilusta (hiusvedestä) on ollut apua. Kuiva, karhea, hauras on ne ongelmasanat. Olen myös laskenut 1+1=2 eli oliskohan aika mennä kampaajalle. Viime kerrasta on kivat 10 vuotta, jos ei lasketa wanhojen tanssikampausta...
Kärsin vaan jonkunnäköisestä kampaajafobiasta. Suojelen hiuksia hölmönä, kuin klonkku aarrettaan. Ihan kuin latvojen leikkaaminen siististi ja ammattimaisesti, jotenkin pilaisi mun ulkonäön?
Olenkin tyytynyt leikkaamaan tukkaani nämä "muutamat" vuodet itse. Tänä vuonna olen saanut pariin otteeseen kuulla ettei latvat ole ihan tasaiset. Ai tämä leikkuu tekniikka ei toimikkaan?
Pienissä jännityksissä yritän nyt siis metsästää kivaa, turvallista, aloittelijalle ja opiskelijabudjetille sopivaa kampaamoa. Ei mitään teurastusta, vaan henkiin herättely ja siistiminen kiitos!
Tulen todennäköisesti istumaan kampaajantuoliin ilmeellä, jota on hyvin vaikea tulkita itkuksi/nauruksi tai ylipäätään positiiviseksi/negatiiviseksi reaktioksi.
Viime kerrasta on tosiaan aikaa, mutta muistelisin äitini sanoneen, että olin aika urhea potilas. Kuulemma neuvolassakin menin parivuotiaana lällättelemään yhdelle pojalle, miten se joutuu ottamaan kaksi piikkiä takapuoleen. Poika alkoi parkua siihen tahtiin, että äiti joutui viemään minut nolona pois.
Ähh. Miten voi olla niin vaikeaa varata aika kampaajalle. Taas on olo, että vetäisee sen tutun nutturan päähän ja pärjää taas yhden päivän eteepäin tällä apua tarvitsevalla tukalla.
Jos teiltä löytyy mahtavia kampaamo-kokemuksia, vinkkejä ihan mitä vaan niin nyt otetaan kaikki vastaan!
xoxo
Casey

Tunnisteet: ,

12 kommenttia:

16/8/11 13:24 , Blogger Katja kirjoitti...

mulla parhaat kokemukset on ollut tuttujen kautta. Kun on joku tuttu kampaajana tai kampaajaopiskelija niin meen aina niille. Muuten en menekään, koska aina olen pettynyt.

Kannattaisi katsoa jos ei kaveri ole kampaaja jotain paikkoja missä on kampaajaopiskelijoita(esim. amikset), ne tekee tosi halvalla, ope seuraa niin ei tapahdu katastrofeja ja ne tekee rauhassa niin ehtii stopata jos näyttäs huonolta :D Ainakin Lahden amiksessa on se kampaajaopiskelijoitten puoli auki joka päivä ja sieltä voi varata ajan ja maksaa tosi vähän, paitsi jos ne tekee siitä jonkun opiskelujutun niin saa ilmaseksi. Plus opiskelijoilla käy tosi usein mummoja niin ne tykkää hirveesti jos pääsee leikkamaan nuoria eikä aina vaan permanentteja vääntämään.

 
16/8/11 14:24 , Blogger Jetta kirjoitti...

Oon löytäny sen lempparikampaajan (halvan ja leikkaa niin ku pyydetään - ei ala sooloilla ja nappase kasvatusvaiheessa olevista hiuksista puolia pois "huonojen latvojen" verukkeella tai hauku hiuksia tylsiksi, niin ku mulle tehtiin pienenä, kun omistin pitkät tasaiset hiukset ja suorat etuhiukset?) ja mua vähän pelottaa miten käy kun joskus tulee muutto toiselle paikkakunnalle.
Kannattaa varmaan käydä kattomassa kampaamovaihtoehtoja ja kertoa rohkeasti miltä tuleva hiuksien leikkaaminen tuntuu. Kun joku kampaamo kolahtaa niin voi varata vaikka myöhemmin aikaa. :-) Tsemppiä!

 
16/8/11 15:15 , Blogger Maija kirjoitti...

Suosittelen oikeesti säännöllistä kampaajalla käymistä :) Tiiän kyllä ton pelontunteen hiusten menettämisen takia, mut se on vielä pahempi kun antaa hiusten kasvaa ja kasvaa ja kaksihaaraisten kertyä, ja sitten joutuu menettämään aika paljon tukkaa, kuin käydä säännöllisesti ja huomata että ero entiseen ei ole kummoinenkaan, koska huonoa latvaa ei ole ehtinyt tulla:) Sitäpaitsi uskon, että tuut olemaan tyytyväinen tasaisista latvoista, vaikka mun mielestä sun nykyinen tukkakin näyttää tosi hyvältä, ei yhtään siltä ettet ois 10 vuoteen kampaajalla käyny :D!

Ainiin ja vielä yks vinkki: jos et halua ihan roimalla kädellä menettää hiusten pituutta, niin kannattaa aika monta kertaa sanoa kampaajalle että "leikkaa mahd. vähän", jotkut kampaajat ei vaan tajua ettei halua polkkatukkaa :D

 
16/8/11 17:19 , Anonymous Anonyymi kirjoitti...

UNIKA! kantsii kattoa.. älyttömän halvat hinnat jos antaa opiskelija leikata :)

 
16/8/11 19:34 , Blogger Sari kirjoitti...

Kampaamopaikoista en osaa sanoa, mutta sen verran että sanatarkat ohjeet ja kuvat auttaa tosi paljon. Ei voi mennä vikaan ellei kampaaja oo tyhmä :D

 
16/8/11 22:21 , Anonymous Anonyymi kirjoitti...

Mulla on ollut aiemmin ihan samoja pelkoja kampaajasta, mutta nyt oon jotenkin päässyt niistä yli. :D En tiedä miten, mutta nykyään mulle on aika se ja sama jos menee pari senttiä liikaa, kasvaahan ne aina takasin!

 
17/8/11 08:29 , Anonymous Manna kirjoitti...

Kampaajan käsittely auttais varmasti. Itse käyn säännöllisesti siistimässä oman lettini ja minulla on pitkä tukka. Näin latvat eivät pääse pahasti haurastumaan missään vaiheessa. Olen Kotkasta kotoisin niin kuin sinäkin ja olen koko ikäni käynyt Uuno Hairwayssä Heidillä. Hän tietää kaiken hiuksista ja osaa selittää hiusfilosofiaa minullekin niin että ymmärrän ja luotan saksikäsiin. Tosin ihan viikossa ei aikaa valitettavasti saa, koska heillä on PALJON vakkariasiakkaita, ja uusi aika tilataan vanhan yhteydessä. Jotkut ajattelevat Uunon olevan kallis paikka mutta pienen hintavertailun jälkeen olen todennut sen olevan itseasiassa siinäkin suhteessa todella mukava. Tietysti kannattaa kysellä vähän niistäkin, ettei tule yllätyksiä:)Pieni mainospätkä näköjään:D Kannattaa kampaajalle myös mainita pelostasi ennen tuoliin istahtamista.

 
17/8/11 10:23 , Anonymous Sara/Tickle Your Fancy kirjoitti...

Hei kaisa heti ja nyt varaamaan Annankadun Makeriin ja Annikalle aika! Paremmasta kampaajasta ei tietoakaan! Mä kärsin samasta fobiasta, mutta eilisen jälkeen taisin parantua. Mun bllogin lukijat saa sieltä vielä väri- ja leikkauspaketista -20% ! :)

T.Sara/Tickle Your Fancy

 
18/8/11 22:28 , Blogger Casey kirjoitti...

Hei kiitos kaikille rohkaisevista sanoista :) taidan huomenna vapaapäivän kunniaksi ryhdistäytyä ja varata aikaa johonkin. Kyllä tää vielä voitetaan!!

 
19/8/11 09:18 , Anonymous Anonyymi kirjoitti...

Tuli muuten vielä sellainen mieleen, että itellä oon huomannu (tai sitten vaan kuvittelen :D) että varmimmin liian lyhyen tukan välttää siten, että sanoo pituuden senttien sijaan sormissa. Eli tyyliin "enimmillään saa leikata kaks sormen leveyttä" :D

 
25/8/11 15:16 , Anonymous Anonyymi kirjoitti...

Titta Hakala Kotkan Prof -kampaamossa. LOISTAVA.

 
27/8/11 16:37 , Anonymous Huolestunut kirjoitti...

Mistä nää kuvat on voisitko kertoo!

 

Lähetä kommentti

Tilaa Lähetä kommentteja [Atom]

<< Etusivu