Sivu on muuttanut uuteen osoitteeseen

10 days with summer runner

6/21/2010

10 days with summer runner

Päätin toteuttaa monesti toivotun postauksen. Eli jonkun näköisen liikuntapäiväkirja jutun ja selvennyksen mun juoksemisesta:) En aio ottaa tavaksi, joten mitään viikottaisi liikuntapäiväkirjoja ei tulla näkemään,sillä en tunne sitä omaksi jutukseni kirjoittaa tänne :)!

Mutta tämä seuraava 10 päivän putki kattaa liikuntani toissa lauantaista tähän päivään asti:

Päivä 1. Nopea tempoinen lenkki 6 km aika jotain EDIT lähempänä 25min? + Lihaskunto 45 minuuttia (keskivartalo/reidet)

Päivä 2. Normaalivauhtinen lenkki 8 km reilu 40min + 30min vatsalihastreeni

Päivä 3. Pilates 20min + 30min vatsalihastreeni

Päivä 4. Normaalivauhtinen 8km reilu 40min + se pieni onnettomuus puutarhaletkun kanssa:D tarkoitus oli juosta 10km

Päivä 5. Pakollinen vapaapäivä edellispäivän onnettomuuden takia :D

Päivä 6. Nopea vauhtinen 8km lenkki reilu 30min + 30min vatsalihas/sisäreisitreeni

Päivä 7. Normaalivauhtinen 8km lenkki reilu 40min

Päivä 8. Vapaa päivä (Häät)

Päivä 9. Nopea vauhtinen 8km lenkki reilu 30min + 20min vatsalihastreeni

Päivä 10. Normaalivauhtinen 10km lenkki n. 55-60min + 20min vatsalihastreeni

Mukaan mahtuu tietysti vähän venyttelyä, jossa olen ehkä maailman laiskin ihminen. Tää on ollu suhteellisen hyvä viikko/pari viikkoa juoksemisen suhteen. Vielä täytyy muutama 8km muuttaa 10km-12km. Olen ollut todellinen amatööri pitkillä matkoilla mutta ihanaa miten tässäkin voi kehittyä. Pikajuoksu taustat tekevät yleensä kepposet mulle ja juoksen liian lujaa:) Mä oon aina tykänny juoksemisesta ja nytkin istun hikisenä tässä ja olo on mahtava:D Toivottavasti tämä kelpaa niille jotka kaipasivat vastauksia, nyt suihkuun!

P.S. Alla uusimpia ostoksia:)

xoxo
Casey

EDIT en tarkastellut kelloa lyhyellä matkalla ja arvio meni ilmeisen pieleen:D nyt kai pitäisi olla oikeaa luokkaa:)!

Tunnisteet: , ,

21 kommenttia:

21/6/10 20:58 , Anonymous Anonyymi kirjoitti...

miten treenaat reisiä?

 
21/6/10 21:22 , Blogger Casey kirjoitti...

Anonyymi, erilaisilla sisäreisiliikkeillä, kyykyillä, kuminauhaliikkeillä, winsorpilates renkaalla jne. :)

 
21/6/10 22:10 , Anonymous Anonyymi kirjoitti...

Hei! Saanko kysyä, miksi urheilet, erityisesti treenaat lihaskuntoa noin paljon ja säännöllisesti? Toki ymmärrän rakkauden liikuntaan, mutta itse rehellisesti voin myöntää harrastavani urheilua päivittäin jo vuosia sairastamani syömishäiriön takia. En siis todellakaan syytä sinua mistään, välillä vain mietityttää monien bloggaajien suhde omaan kroppaan ja laihuuteen, kun katsoo julmettuja liikuntalistoja.

Juokseminen on kieltämättä ihanaa, mutta päivittäisiä lihaskuntoliikkeitä en tekisi, jos paineet vartalon koosta eivät olisi niin suuret.

Toivottavasti et loukkaantunut, lähinnä uteliaisuudesta kysyn :>

 
21/6/10 22:48 , Blogger Casey kirjoitti...

Anonyymi, en loukkaannu mitenkään päin noin asiallisista kommenteista:) Valehtelisin jos sanoisin että juokseminen ja treenaus on vaan niin sairaan ihanaa että teen sitä omaksi ilokseni:D hei haloo.kai nyt jokainen joka treenaa niin tekee sitä joidenkin tavoitteiden eteen. Nuorempana kun harrastin liikuntaa 2kertaa päivässä tein sitä hyvän kunnon/hyvän pelaajan/ joukkueen menestyksen tavoitteella.Nykyään teen sitä paremman mielen / kunnon / olon ja tietysti kropankin vuoksi. Tykkään syödä herkkuja / nauttia hyviä ruokia, mutta nautin niistä enemmän kun en vedä itseäni ähkyyn vaan syön hyvällä omalla tunnolla niitä pitkän lenkin jälkeen:)! Mun periaate on siis syö mitä kulutat niin hyvin menee.Mä syön paljon joten liikun paljon:D!

 
21/6/10 22:58 , Anonymous Anonyymi kirjoitti...

Ihan naurettavaa miten yrität toitottaa koripallosukuasi ja koripallohistoriaasi kokoajan :D ihankun oisit joku ammattilainen ollut aikoinasi. pekan a-junnut hmmm:D varsinkaan kun et mikään hirveen hyvä ollut vaan perus junioriharrastaja. laskeudu hyvä nainen!

 
21/6/10 23:12 , Blogger Casey kirjoitti...

Anonyymi, :DDD ihanaa. Joku joka selkeesti taas tuntee minut ei kehtaa esiintyä omalla nimellä ja kertoo huvittavia juttuja. Siis se että treenasin pienenä 2 kertaa päivässä (kerran telinevoimistelua ja kerran korista) ja että mun motivaationa oli kehittyä pelaajana ja että joukkue menestyisi niin kertoo selkeesti että mulla on noussu pissa päähän ja luulin että olin stara?!:D Mä oon ainakin ylpeä mun joukkueen saavutuksista ja siitä että jaksoin pelata 15 vuotta. En tosiaan ollut stara, enkä ole muuta väittänytkään. Ja entä sitten jos olisinkin ylpeä omasta peliurastani? Haittaisiko se sinua?:) Pitää kyllä sanoa että meidän suvussa löytyy erittäinkin lahjakkaita pelaajia,pidit sinä tätä kehuskeluna tai ihan mitä vain:D ps. nyt varmaan sanot etten kestä kritiikkiä joten anna mennä ja laita oma nimesi perään :)!

 
21/6/10 23:41 , Anonymous Anonyymi kirjoitti...

nimenomaan suvussa, ei sinussa tai perheessäsi ;)
lähinnä huvittaa miten painotat tiettyjä asioita kokoajan ja päällimmäisinä huippukorisuraasi ja miten pienikokoinen oletkaan:D

 
22/6/10 06:24 , Blogger Casey kirjoitti...

Anonyymi, kerro yksi esimerkki missä olen täällä painottanut huippukorisuraani? tää on kovin hämmentävää, sillä en itse muista tehneeni sitä lainkaan enkä todellakaan sitä edes tekisi:D? En edelleenkään ollut tähtipelaaja, mutta urheilin todella paljon, se on ollut mun pointti:)!Enkä viitsi sulle nyt sanoa mun perheen saavutuksista, riittää että tiedän itse ja olen ylpeä sekä vanhemmistani että sisko(i)sta. Naurettavaa ettet edelleenkään kehtaa esiintyä omalla nimelläsi, se vie kommenteiltasi pohjan:)

 
22/6/10 08:49 , Anonymous Anonyymi kirjoitti...

no voi miten naurettavaa! Oon seurannu sun blogia vaikka kuinka kauan ja muistaakseni 1 kerran oon huomannu jonku maininnan et joku sun suvussa tai perheessä pelaa korista mut ei oo ainakaan mulla mitenkään pistäny silmään et koittasit oikee hehkuttaa sitä (ja mä siis en tunne sua tai perhettäs, oon ihan normi random lukija). Enkä oo huomannu et painottasit "huippukorisuraasi" tai "miten pienikokonen ootkaan". Ítelle tulee päällimmäisenä mieleen et toi edellinen anonyymi tuntee sut ja on kateellinen ku oot (kai, mistä minä tiiän)menestyny koriksessa ja sulla on upee kroppa. Mut siis pointtina oli se et tällaselle joka sua ei tunne nii ei ainakaa millään tavalla tuu sellanen fiilis et "painottasit tiettyjä asiopita", niinku toi anonyymi tos sano..

Ja sitte ite asiaan :D eli kiva et tuli tällanen postaus, mä kans rakastan juoksemista ja monet ihmettelee et miten viitin liikkuu niin paljo mut toi sun teksti oli just niinku mun suusta: syön paljon, ja piän huolen et liikunki sen mukasesti :))

 
22/6/10 09:21 , Anonymous Elina kirjoitti...

Ed. anonyymi, joo täällä selkeästi painotetaan ammattitason koris-uraa, kun mäkin nyt tässä kommenttiboksissa ehkä toisen kerran koko bloginlukuhistoriassani lue koko asiasta. Blaah. Se on vähän kiinni siitä, että kuinka ihmisiä tulkitsee, eikö? Musta on ainakin mahtavaa, että joku on pelannut koripalloa noin kauan. :)

--

Kiitos tästä postauksesta! :) Oli ihan hyödyllinen, mutta huh huh mitä vauhtia sinä tyttö pingot. :D Mulla on varmaan juoksun tuntinopeus nyt maksimissaan 8km/h, ja toivottavasti se siitä hiljalleen nousisi ainakin kymmeneen.. :/ Täytyy jatkaa reenausta, juokseminen ON kiva harrastus!
Mulla toi lihaskuntopuoli rajoittuukin 8 minuutin vatsalihaksiin lenkin jälkeen, hups. :D Mutta method putkiston harrastaminen kompensoi vähän, se on uskomattoman tehokasta syvävenyttelyä ja pilates-osuudet hyviä myös.

 
22/6/10 10:18 , Blogger Rosa-Sofia kirjoitti...

Oon super tykästyny blogiis ja täytyy tän anonyymi herjojen jälkeen sanoo, että en ole huomannut, että oisit korostanu mitenkään koripallo "huippu-uraas" :D Terv. Sofia

 
22/6/10 12:00 , Blogger R kirjoitti...

Hah, mul soi spotifys samaa aikaa ku luin tätä ni Uniikin - Juokse poika juokse :-D

 
22/6/10 19:33 , Anonymous paavo kirjoitti...

Nopea tempoinen lenkki 6 km aika jotain 15-20min...
Eli jos lenkki kesti 15min juoksit vauhtia, joka vastaa 4,8 km cooperin testissä ja 20minuutillakin se vastaa 3,6 km.
Jos juokset näin kovaa miksi et ole ollut edustamassa Suomea yleisurheilun arvokisoissa? Tulisi kerrankin Suomeenkin mitaleja!

 
22/6/10 19:38 , Blogger Casey kirjoitti...

Anonyymi, aivan:D jollain on joko todella tylsää tai sitten vaan haluaa tahallaan yrittää ärsyttää mua. Jutuissahan ei hirveästi ole perää, joten aika hassua jos kyseinen anonyymi on tosissaan:) Mua ei onneksi hirveesti itketä tommoiset kommentit,päin vastoin! Oon niitä onnekkaita bloggareita jotka ei joudu kärsimään ilkeistä/ärsyttävistä/epäasiallisista kommenteista joka päivä. Satunnainen hassu tulee ja ne on lähes aina näitä jotka selkeästi minut tuntee eivätkä kehtaa nimeään alle pistää. Mä kyllä sanon suoraan päin naamaa jos joku ärsyttää niin oletan että mullekin sanoittaisiin:D mutta asiaan myös, kiitos:)!

Elina, mä veikkaan että ylipuolet ei edes tiedä että pelasin 15vuotta korista:D mutta kiitos:)! Jos sua lohduttaa niin mä jaksoin toissa kesänä juosta 20min ja sitten riitti! Tässä kehittyy ja nopeasti jos on vain halua ja intoa:)! Tsemppiä juoksuihin!

Sofia, kiitti:)!ja hah mä kun omasta mielestäni oon just kuuluttanut miten olen ollut ihan legendaarinen peluri:D

R, Juoksen juoksen:D

 
22/6/10 19:41 , Blogger Casey kirjoitti...

paavo, :D siksi onkin kysymys merkit perässä koska mulla ei ollut oikein käsitystä oliko se jotain 15-20 vai 20-25 ja tuon perusteella ilmeisen selvästi jälkimmäistä!:) En koskaan pidä kelloa mukana, joten arvioin tuon ajan vertailemalla noita pidempiä matkoja. ja tällä kertaa ali-arvioin reilusti.Korjataan se siis:)

 
22/6/10 20:21 , Anonymous Anonyymi kirjoitti...

Hei, jaksoitko juosta toissa kesänä oikeesti vaan 20 min? oot hurjasti kehittyny. Mä oon vasta tossa 20 min jonka jälkeen tulee todellinen kuolema koska en osaa juosta hitaasti... mut siis mulla on selkeesti toivoa.. :D Juoksitko alussa yhtä usein kun nytkin vai vähemmän? Ja juoksitko aina vaan niin kauan kun mahdollista ja sit huomasit kehittyneesi vai miten aloitit...? Tietty sulla oli varmaan jo hyvä peruskunto mikä auttoi.. Mä oon tosi kiinnostunu juoksemisesta ja aion tehdä siitä nyt uuden harrastuksen! :)

Nii ja oot ihana. Oon ihan koukussa sun blogiin! :)

 
22/6/10 20:31 , Blogger Casey kirjoitti...

Anonyymi, 20 minuuttia hyvää vauhtia, tuota mitä nykyisin juoksen. tietty hiljaista hölkkää jaksoi paljon pidempään:)Mutta pidin ennen juoksemisen aloittamista vuoden tauon melkein kaikesta urheilusta, joten aloitin suhteellisen pohjalta:D Nyt huomaan kyllä kehittyneeni talven jälkeen tosi paljon.Varmaan vaikutti se että talvella kidutin itseäni juoksemalla kylmässä juuri näitä pidempiä lenkkejä ja nyt kesällä ne tuntuu helpoilta:D Juoksin aina kun aikaa oli.Määrät vaihtelivat 2-5x viikossa :)

 
25/6/10 11:27 , Blogger anma kirjoitti...

Hahahahaha :D olen lukenut blogiasi melkein alusta alkaen, enkä edes ole tiennyt, että pelasit korista :D joten hehkutus nyt kyllä vähemmälle neiti hyvä /:

 
25/6/10 12:44 , Blogger Casey kirjoitti...

PUSSAUSKOPPI, :D jees kuten totesin jollain on ollut joko hiukan tylsää tai sitten vaan pakonomainen tarve yrittää musertaa mun niin kauheen horjuva itsetunto!haha:D

 
25/6/10 17:46 , Anonymous Anonyymi kirjoitti...

Olisi mukava nähdä enemmän kuvia lenkki vaatteista. Itseäni tuskastuttaa aina kun urheiluun suunnitellut vaatteet ovat aina niin tylsiä ja mauttomia..

 
26/6/10 14:05 , Blogger Casey kirjoitti...

Anonyymi, aiemmassa urheiluun liittyvässä postauksessa mainitsin etten omista mitään hienoja urheilukamoja:) juoksen vanhoissa tanktopeissa ja omistan muutamat juoksutrikoot, thats it!:)

 

Lähetä kommentti

Tilaa Lähetä kommentteja [Atom]

<< Etusivu