Sivu on muuttanut uuteen osoitteeseen

GHD made my day

8/25/2010

GHD made my day

Nyt se tulee, en enempää käy anteeksi pyytelemään viivästymistä. Nyt irtoaa postaus GHD:stä. Kerron vähän omalla tavalla ja laitan linkkejä ja vinkkejä. Kysyä saa, koska mulla ei varmaankaan juolahda mieleen kertoa kaikkea oleellista:)

Tilasin siis omani http://www.lookfantastic.com/ verkkokaupasta pitkien pohdintojen jälkeen. Vaikka yleensä en usko keskustelupalstojen höpinöitä niin tässä tapauksessa siitä oli paljon hyötyä. Todella moni oli ennen minua ollut tyytyväinen kyseisen kaupan a. tuotteisiin b.toimintaan c.erityisen nopeaan toimitukseen. En epäröinyt kovinkaan pitkään kun eräänä sunnuntai-iltana laitoin tilauksen menemään. Valitsin GHD raudoista IV Styler, joka sopii aikalailla kaikille hiuspituuksilla, sekä suoristamiseen että kiharoiden tekoon. Pienempi rauta sopii lähinnä tosi lyhyillä hiuksille tai pieneen suoristeluun (etuhiukset yms) ja vielä suurempi rauta taas erityisen pitkille yms. Tilasin valmiiksi kootun paketin ja sain mukana suojamaton/pussin ja lämpösuojan.
Lämpösuojaa en ole edes kokeillut sillä tilasin samalla Tigin flat iron shinen, joka tekee hiukset tosi silkkisiksi ja suoriksi ja sisältää lämpösuojan :) Hintaa tälle koko kasalle postikuluineen taisi euroissa tulla n. 115e sen hetkisen kurssin mukaan! Maksoin ostokset visa electronilla ja paketti tuli siis kahdessa päivässä!
Moni on kysellyt raudan päässä olevasta töpselistä. Se siis on aluksi erilainen, mutta kun ruuvaa yhden ruuvin auki niin siitä irtoaa eräänlainen muovikotelo ja sisällä on normaali pää.
Käytän rautaa yleensä sen jälkeen kun olen pessyt hiukset ja olen lähdössä jonnekin lähikauppaa pidemmälle. Mulla on lapsena ollut tikkusuoratukka, sitten leikkasin lyhyet, kasvoi kiharana, otin silkkisuoristuksen ja nyt ne on semisuorat välillä hyvin yhteistyökykyiset välillä ei. Siinä pieni tausta niille jotka eivät tarinaa tunne. Kuvasin nyt hiukset ennen ja jälkeen meiningillä ja korostin hiusten kiharuutta/pörröisyyttä jättämällä harjaamisen väliin.
Aloitan suoristuksen jo suihkusta tultua laittamalla normaalisti vain näitä kahta ainetta pyyhekuiviin hiuksiini. Eli tuota silkkimössöä (2-3 ruiskausta mun hiuksiin riittää) ja latvoihin latvasuojaa. Sen jälkeen harjaan ja annan hiusten kuivua ajan salliessa kokonaan tai melkein kokonaan. Kuivaajalla tulee kuivattua kiireessä ja jos kaivataan vähän volyymia tyveen.
Kuivauksen jälkeen saatan suihkauttaa vielä uuden kerran flat iron shineä. Sen kanssa kannattaa muuten varoa ettei ruiski turhia, tulee nimittäin helposti liikaa ja se tekee hiuksista likaisen oloiset. Noh mun hiukset näytti siis suurin piirtein tältä ennen suoristusta:
Huomioikaa jookos etten ole kesän jälkeen vielä leikannut latvoja:D karseessa kunnossa on nimittäin!
Itse suoristamisprosessia en kuvannut, sillä oletin kaikkien tietävän miten se tapahtuu. Hiusosio kerrallaan vedellään tyvestä latvaa kohden. Liian rajuja otteita ei kannata käyttää. Itse laitan osan hiuksista aina ylös ja suoristan osio kerrallaan, koska mullakin muutama hius päästä löytyy ja suoristaminen on huomattavasti helpompaa näin.
Toinen puoli suoristettuna huomaa aika hyvin eron.Mulla suurin laine muodostuu latvoihin koska hiukset on pätkitty (tai oon itse leikannu ja ne on epätasaiset:D). Tyvestä mun ei käytännössä tarvitse suoristaa, ellei niskakarvoja ja etuhaituvia lasketa.
Suoristuksen jälkeen hiukset näyttää ainakin omaan silmään kiiltävämmiltä, sileämmiltä ja ylläriylläri suoremmilta. Aikaa mulla menee tähän n.5min
kiva selkämakkarakin mulle on ilmestyny:D
Joku varmaan sanoo että no samanlaisen saa 30e suoristajalla. Juu voi saadakin, mutta tää suoruus pysyy mun hiuksissa seuraavaan pesuun. Sade/kosteus ei tee niistä pörröisiä ja sileyden tuntu pysyy myös. Lisäksi GHD:hän on tunnettu siitä ettei se vahingoita hiuksia täysin keraamien levyjen ansiosta. Juuri ne on niitä ominaisuuksia, mitkä saivat minut ostamaan tuotteen. Ne on myös niitä, minkä takia olen erityisen tyytyväinen hankintaani! Täytyy kyllä myöntää että tuo Tigin aine on ainakin mulla ehdoton lisä tähän. Itse käytän siis laitetta lähinnä suoristamiseen, mutta olen myös kokeillu kiharoita. Rehellisesti sanoen teen edelleen huomattavasti hienommat kiharat muilla keinoilla, joten läväytän tähän Youtube videon, jossa tyttö tekee aika näppärästi ja selkeästi juuri kyseisellä raudalla kiharoita.


Jos harkitset nyt kyseisen laitteen ostamista, niin lookfantasticia suosittelen itse ostopaikaksi. Hinnat 1/3 tai puolet Suomen hintoihin verrattuna, samoin myös eri hiustököttien! Jos on vielä kysyttävää niin kysykää ihmeessä :) Ainakin mulla GHD on päivän pelastaja, taino pelastaako mikään todella huonoa hiuspäivää? Ehkä syntisen kaloritäyteinen mässäilyhetki.

xoxo
Casey

Tunnisteet: , , ,

4 kommenttia:

26/8/10 07:23 , Blogger Ansku kirjoitti...

Ällistyttävää! :D Outoo ettei hiukset suorene edes kostealla ilmalla. Kyllä toi kuulemma ihan vertaansa vailla on, itse en viitsi moista osta, kun mulla on luonnostaan aika suorat hiukset. Pientä taipusuutta olis välillä kiva saada pois, mut uskon, että se hoituu jollain halvemmalla raudalla suht hyvin :)

 
26/8/10 09:53 , Anonymous Anonyymi kirjoitti...

voooii eii miten kiva tukka kun ET suorista. huoleton, näyttää hyvältä.

 
26/8/10 17:59 , Anonymous Anonyymi kirjoitti...

Oih, ihanaa vihdoin tää postaus! Upeeta! Oli hyötyä :) Ja tämä sun suoristusrauta oli siis ihan normi koossa, eikä mini tai se suurempi? Kiitos kummiski! =)

 
8/9/10 02:09 , Anonymous Anonyymi kirjoitti...

heh munkin mielestä toi sun luonnollinen tukkas oli parempi.. se oli, noh, luonnollinen. lucky you, nyt ku on muutenki aika trendikästä omistaa tollanen tyylikkään sotkunen tukka :)

 

Lähetä kommentti

Tilaa Lähetä kommentteja [Atom]

<< Etusivu